Ledig

Min första lediga dag. Känns skumt att det gick så fort och här har jag haft ångest över att jobba i ytterligare två veckor själv. Känner mig alltid lite ångetsfylld när jag vaknar på morgonen? varför? har man för stora förväntningar på dagen? Och så känns dte lite som att "som jag vaknar kommer resten av dagen bli". Somnade om flera gånger imorse (sambon åkte på jobbet, sambon kom tillbaks för att hämta något han glömt och några gubbar kom för att kolla vattnet här). Somnade om varje gång och drömde "mardrömmar", konstiga ena som inte alls var läskiga. Drömde att jag och syster kollade på en film, vi visste att i slutet skulle det komma något läskigt, som man var helt oförberedd på. Vi båda blundade så vi hörde bara skriket från huvudpersonen i filmen. Vi spolade tillbaks för att KOLLA och då var det läskiga i filmen ett disney-spöke. Hm.

Drömde även om min älskade mormor som dog för 7 månader och som jag saknar grymt mycket!

Nu ska jag åka till Ica Maxi och handla mat tills ikväll då familjen kommer. Bäst att åka tidigt så det inte är en massa folk där. Tänkte även baka någon god kaka - jag är grymt sugen på smet:) Tyvärr är min aptit på mat obefintlig, men godsaker går bra, dåligt tycker jag, men nu är det ju ändå sommar och ledighet!

Kommentarer
Postat av: malve

Läste nånstans (kanske i boken jag skrev om häromdan?) att om man har ångest när man vaknar ska man försöka bryta den genom att ändra sina tankar.
Om man tar en kall dusch kan man inte tänka på något annat än att det är kallt, och efter det får man lite andrum att hitta något trevligt att tänka på så att inte ångesten "får plats".
Kall dushc låter ju inte så trevligt, men själva iden är ju bra.

2007-06-29 @ 12:31:31
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0