Ridning

Att rida, vara i stallet och gosa med hästar är terapi för mig! MEN, hästen jag är medryttare på befinner sig 3 mil från staden och det känns lite "läskigt". Nu är det nästa projekt att övervinna! Köra bil går bra, handla går bra. Men såklart går det upp och ner, förra onsdagen på ica maxi var asjobbig!!!!
Jag vill fortsätta rida, det var det jag gjorde innan jag slutade med medicinen! Jag red var och varannan dag and i love it! När jag slutade med medicinen blev det mer på jobbet att göra, var tvungen att jobba övertid, tjejerna jag rider med är på semester osv. Så tillfället har inte infunnit sig riktigt. Nu åker jag ju hem till landet på söndag så det kommer dröja innan jag kan rida igen (hör och häpna! jag rider här i staden, men inte hemma på landet - måste hitta någon vars häst jag kan rida:)). Men ett mål är att rida 2 ggr/veckan sen igen.

Så länge jag gör saker och slipper tänka och känna efter går det bara bra! Nu ska jag fixa maten tills ikväll (chili con carne) och en kladdkaka till efterrätt.

Det är härligt att bara tänka på sig själv! men för den delen känner jag mig INTE egoistisk, nejnej. När jag åt medicin var jag mycket mer lättirriterad och ilsk. Nu är jag mer lugn...och..pilsk;)

Kommentarer
Postat av: Di

Men sluta inte att rida, finns det ngt som är så befriande som en häst, vinden, galopp, och naturen! Då är det såååå härligt att leva, saknar min ridning, och tänk, att det är så härligt att ha en mule i örat...som blåser...frustar och bara finns för mig...ska leta mej en häst på landet nu när jag har semester! Det finns jättemånga..och jag vill!! Det var därifrån bilden du tyckte var fin var från. Ha en skön dag! Di

2007-06-29 @ 15:15:13
URL: http://diqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0